• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/49235

    Título
    Educación emocional: plan de mejora en el aula de Educación Primaria
    Autor
    Revuelta Pérez, Karla
    Director o Tutor
    Morales Corral, EnriqueAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2021
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Abstract
    En la actualidad nos encontramos en un mundo complejo donde las emociones pasan a un segundo plano, por lo que resulta complicado alcanzar el bienestar que deseamos. Los maestros deben trabajar estas características de los alumnos, mostrándoles técnicas y herramientas que les faciliten logar el bienestar emocional en sus vidas. Por ello, ha sido elaborada esta propuesta de intervención, donde nos basaremos en las siete sesiones para trabajar la gestión de las emociones en el aula para así poder lograr una optima educación emocional en los educandos.
     
    Currently, we find ourselves in a complex world where emotions take a back seat, making it difficult to achieve the well-being we want. Teachers must work on these characteristics of students, showing them techniques and tools that facilitate them to achieve emotional well-being in their lives. For this reason, this intervention proposal has been developed, where we will base ourselves on the seven sessions to work on the management of emotions in the classroom in order to achieve an optimal emotional education in students.
    Palabras Clave
    Educación emocional
    Gestión de las emociones
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/49235
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30977]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G5033.pdf
    Tamaño:
    9.057Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10