• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/49241

    Título
    La gamificación como método de enseñanza de la lengua extranjera inglés
    Autor
    López-Armentia Rodríguez, Ana
    Director o Tutor
    Yuste Primo, RaquelAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2021
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Abstract
    El Trabajo de Fin de Grado que se presenta tiene como objetivo elaborar una propuesta didáctica que integre la gamificación para el curso de sexto de Primaria en el area de inglés. Para ello, se desarrolla una unidad didáctica en seis sesiones, donde se incorporan actividades para el desarrollo de contenidos y habilidades del inglés con un enfoque lúdico para fomentar estrategias activas de aprendizaje. Los resultados del TFG muestran el logro del objetivo con la presentación de la programación de la unidad didáctica a partir de la normativa que rige la Educación Primaria en España, donde se han incorporado la gamificación.
     
    This final degree project aims to develop a didactic unit that includes gamification for sixth grade of primary education To this end, a teaching unit is developed in six sessions, where activities and curricular elements are incorporated for the development of the contents and skills, with a playful approach to promote active learning strategies. The results of the TFG show the achievement of the objective with the presentation of the didactic unit based on the regulations governing primary education in Spain, where gamification has been incorporated.
    Palabras Clave
    Estrategias activas de aprendizaje
    Gamificación
    Enseñanza de segundas lenguas
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/49241
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30858]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G4993.pdf
    Tamaño:
    6.445Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10