• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/49263

    Título
    La gamificación en la etapa de Educación Primaria
    Autor
    Mateo Manuel, Sandra
    Director o Tutor
    Alario Trigueros, Ana IsabelAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2021
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Abstract
    El siguiente trabajo pretende ser una reflexión sobre la técnica de la gamificación en la etapa de Educación Primaria, así como analizar diferentes aspectos relacionados con el juego. Este trabajo consta de dos partes, una primera fase teórica en la que se analizan los juegos, poniendo especial atención en los juegos tradicionales, y la gamificación, principales autores sobre el tema y su aplicación al aula de Educación Primaria. Para ello se ha empleado una metodología basada en el método de respuesta física total y el enfoque por tareas. La segunda fase consiste en el diseño e implementación de una propuesta didáctica. Esta propuesta está dividida en varias sesiones que conforman la Unidad Didáctica “Superheroes”, la cual busca introducir la técnica de gamificación utilizando la lengua extranjera inglés.
     
    The present project aims to be a reflection on the technique of gamification in the Primary Education stage, as well as to analyse different aspects related to the game. This work consists of two parts, a first theoretical phase in which games are analysed, paying special attention to traditional games, and gamification, main authors on the subject and its application to the Primary Education classroom. For this purpose, a methodology based on the TPR method and the task-based approach has been used. The second phase consists of the design and implementation of a didactic proposal. This proposal is divided into several sessions that make up the Didactic Unit "Superheroes", which seeks to introduce the gamification technique through the second foreign language English.
    Palabras Clave
    Educación
    Gamificación
    Lengua extranjera
    Juego tradicional
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/49263
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [31849]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G5010.pdf
    Tamaño:
    1.799Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10