• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/49272

    Título
    Plan de acción tutorial para favorecer la inclusión de alumnos con TEA en centros ordinarios
    Autor
    Martín Sacristán, Marta
    Director o Tutor
    Cano González, RufinoAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2021
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Abstract
    Este Trabajo Fin de Grado, consiste en crear un Plan de Acción Tutorial dirigido a los alumnos de un Centro Ordinario que cursan 4º de Primaria con el objetivo de favorecer la inclusión de un alumno con TEA. La inclusión, es una actitud, un sistema de valores y creencias. Una vez adoptada esta actitud, por parte de los Centros Educativos, deberían condicionar todas las decisiones y acciones en base a eso. La inclusión significa formar parte de algo, con esta afirmación nos preguntamos: ¿Qué se siente al ser incluido? Para las personas con TEA, parece difícil conseguir este fin, formar parte de algo requiere poseer ciertas habilidades que en la mayoría de nosotros son innatas, pero en ellos, tienen que ser trabajadas. La manera de ayudar es mostrar comprensión, sensibilización y empatía, a partir de estas tres palabras fundamentales, diseñamos este Plan.
     
    This final degree project is about creating a tutorial action plan with the aim of favouring the inclusion of students with TEA in centres with ordinary students in the 4th grade. When we speak about inclusion, we mean an attitude, a system of values and beliefs. This attitude should be adopted by all the educational centres and through this tutorial action plan they should be making all the decisions and actions in the educational system. Inclusion means being part of something and we should ask ourselves: What does it feel like to be included? For people with TEA, it seems difficult to achieve this goal. Being part of something requires having certain skills which in most of us are innate, but in them, have to be worked. The way to help is showing understanding, awareness and empathy. From these three fundamental words, we design this plan.
    Palabras Clave
    Autismo
    Síndrome de Asperger
    Inclusión
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/49272
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30977]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G5005.pdf
    Tamaño:
    582.1Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10