• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/49329

    Título
    Amor romántico y cine: retrato de una desigualdad entre géneros
    Autor
    Fernández Huerga, Judit
    Director o Tutor
    Nogueira Joaquin, María ElenaAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2021
    Titulación
    Grado en Educación Social
    Abstract
    El presente trabajo se centra en demostrar cómo la influencia del amor romántico representado en películas dirigidas a adolescentes reproduce y perpetúa la desigualdad entre hombres y mujeres. Este hecho se relaciona con la socialización diferenciada por géneros en la cual nos educan en las sociedades occidentales, tratándose de un factor importante para el desarrollo de la violencia machista y la hegemonía de los hombres respecto a las mujeres. A través del análisis de los largometrajes “After. Aquí empieza todo” (After, Jenny Gage, 2019) y “After. En mil pedazos” (After We Collided, Roger Kumble, 2020) se pretende observar la presencia de diversos mitos del amor romántico y estereotipos de género en películas dirigidas al público más joven para comprobar su vigencia y aceptación en la sociedad.
     
    This paper focuses on demonstrating how the influence of romantic love represented in films aimed at adolescents reproduces and perpetuates inequality between men and women. This fact is related to the gender-differentiated socialization in which we are educated in western societies, being an important factor for the development of sexist violence and the hegemony of men over women. Through the analysis of the feature films "After" (Jenny Gage, 2019) and "After We Collided" (Roger Kumble, 2020), the aim is to observe the presence of various myths of romantic love and gender stereotypes in films aimed at younger audiences in order to verify their validity and acceptance in society.
    Palabras Clave
    Amor romántico
    Socialización diferencial
    Cine
    Violencia de género
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/49329
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30865]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G5069.pdf
    Tamaño:
    2.579Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10