• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Máster UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Máster UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/51000

    Título
    La magia como recurso en el aula
    Autor
    Pozo Gómez, Víctor Manuel del
    Director o Tutor
    Pisabarro Marrón, Alma MaríaAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Escuela de Ingeniería Informática de ValladolidAutoridad UVA
    Año del Documento
    2021
    Titulación
    Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas
    Abstract
    Este trabajo de fin de máster trata de abordar si es viable (o no) aplicar la magia como recurso didáctico para las materias de tecnología (Educación Secundaria Obligatoria) e informática (Educación Secundaria Obligatoria y Ciclos Formativos). Las nuevas generaciones viven a través de una pantalla por ello es necesario buscar nuevos métodos y técnicas para atraer su atención ya que emplear exclusivamente una metodología tradicional nos llevaría al fracaso. Empezaremos abordando la historia del ilusionismo, analizaremos las ventajas de usar la magia en el aula, explicaremos algunos juegos para aplicar en el aula, leeremos una entrevista a un mago que además es maestro y para finalizar se tratará como este recurso puede ser aplicado en los diferentes niveles de la enseñanza.
     
    This Final MA Dissemination aims to deal if using the magic as a didactic resource is feasible in the areas of Technology (Compulsory Secondary Education) and Computer Science (Compulsory Secondary Education and Vocational Training). The new generations live through the screens, so it is necessary to search for new methods and techniques to attack their attention since using only a traditional methodology leads us to failure. We will start dealing with the history of magic, we will analyze the advantages of using the magic in the classroom, we will explain some games to apply in the classroom, we will read an interview to a magician who is also a teacher and finally, it will be discussed how this resource can be applied at different levels of education.
    Palabras Clave
    Magia
    Ilusionismo
    Educación
    Departamento
    Departamento de Informática (Arquitectura y Tecnología de Computadores, Ciencias de la Computación e Inteligencia Artificial, Lenguajes y Sistemas Informáticos)
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/51000
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Máster UVa [7039]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFM-G1533.pdf
    Tamaño:
    2.364Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10