• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/51226

    Título
    Childhood through Dickens’ eyes: an analysis of Oliver Twist and Hard Times
    Autor
    Tovar Hernando, Alicia
    Director o Tutor
    Perojo Arronte, María EugeniaAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y LetrasAutoridad UVA
    Año del Documento
    2021
    Titulación
    Grado en Estudios Ingleses
    Abstract
    This research analyzes childhood in the Victorian Era and its representations in two of Charles Dickens’ novels: Oliver Twist and Hard Times. The aim is to determine how Dickens depicts vulnerable children whose childhood is taken away due to desolate infant experiences such as child labour. These novels put on perspective Victorian childhood in terms of suffering and hard living conditions. Dickens creates different characters in these novels that portray children and their desolate infant experiences, which cause them, as a result, an early ageing. The representation of childhood in the previous literary tradition has been taken into account as well as the historical context of the Victorian Era. Finally, this research analyzes how Dickens incorporates children as important characters in his novels and through them, he denounces the exploitation and mistreatment that many children suffered.
     
    Esta investigación analiza la infancia en la época victoriana y sus representaciones en dos de las novelas de Charles Dickens: Oliver Twist y Hard Times. El objetivo es determinar cómo Dickens representa niños vulnerables cuya infancia es arrebatada debido a experiencias desoladoras como el trabajo infantil. Estas novelas ponen en perspectiva la infancia victoriana, reflejando el sufrimiento y las duras condiciones de vida. Dickens crea en estas novelas diferentes personajes que retratan los niños y sus experiencias, que les provocan un envejecimiento precoz. También se ha tenido en cuenta la representación de la infancia en la tradición literaria anterior, así como el contexto histórico de la era Victoriana. Finalmente, esta investigación analiza como Dickens incorpora a los niños como personajes importantes en sus novelas y a través de ellos denuncia la explotación y el maltrato que sufrían muchos de ellos.
    Materias Unesco
    5701.11 Enseñanza de Lenguas
    Palabras Clave
    Victorian Era
    Childhood
    Charles Dickens
    Oliver Twist
    Hard Times
    Época victoriana
    Infancia
    Departamento
    Departamento de Filología Inglesa
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/51226
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30971]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG_F_2021_247.pdf
    Tamaño:
    465.8Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10