• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/51548

    Título
    Teaching sustainable development goals in primary education
    Autor
    Rodríguez Caride, Sabela
    Director o Tutor
    Domene Benito, RocíoAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación de PalenciaAutoridad UVA
    Año del Documento
    2021
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Abstract
    Teaching in the 21st century is a huge challenge, and every school must deal with all the changes happening within society and be, at the same time, an enjoyable place for the students to develop their skills to live and function in the current society. Adapted to the times we are living, the United Nations developed and put into practice the 2030 Agenda, but for it to be useful, they need every single action we can do. That is why this proposal gets the 2030 Agenda to the classroom, where the frequently called “citizens of the future” are preparing to learn how to live in this society
     
    La enseñanza en el siglo 21 es un gran desafío, y en cada una de las escuelas se debe lidiar con los constantes cambios que están sucediendo en la sociedad y al mismo tiempo deben ser un lugar donde sus estudiantes disfruten desarrollando las habilidades que necesitan para vivir en la sociedad actual. Adaptado a la época que vivimos, las Naciones Unidas han desarrollado y puesto en práctica la Agenda 2030, pero para que sea útil, necesitan que todos nosotros contribuyamos. Es por ello que se presenta esta propuesta, donde se lleva la Agenda 2030 al aula, donde los llamados “ciudadanos/as del futuro” se están preparando para aprender cómo vivir en sociedad
    Materias Unesco
    5801 Teoría y Métodos Educativos
    Palabras Clave
    Sustainable development goals
    Sustainability curriculum
    Transforming teaching and learning
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/51548
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30855]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-L3116.pdf
    Tamaño:
    23.86Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10