• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Navegar

    Todo o repositórioComunidadesPor data do documentoAutoresAssuntosTítulos

    Minha conta

    Entrar

    Estatística

    Ver as estatísticas de uso

    Compartir

    Ver item 
    •   Página inicial
    • PRODUÇÃO CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Historia Moderna, Contemporánea, de América y Periodismo
    • DEP099 - Artículos de revista
    • Ver item
    •   Página inicial
    • PRODUÇÃO CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Historia Moderna, Contemporánea, de América y Periodismo
    • DEP099 - Artículos de revista
    • Ver item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/51942

    Título
    Fashion influencers and Instagram. A quasi-perfect binomial
    Autor
    González Fernández, Cristina
    Martínez Sanz, RaquelAutoridad UVA
    Año del Documento
    2019
    Editorial
    University of Zurich
    Descripción
    Producción Científica
    Documento Fuente
    Studies in Communication Sciences, 2019, Vol. 18, Nº. 2, pp. 425–437
    Resumo
    Influencers, thanks to their ability to connect with the public, have revolutionized brand communication making it less invasive and at the same time attractive and dynamic. This research explores the behavior followed by the main Spanish fashion followers, focusing on the strategies and resources used in their communication through Instagram profiles. The gradual incorporation of men into this sector requires identifying whether the publication of habits in this social network vary or not with respect to the author’s gender. In addition, compliance with Spanish legislation on advertising is monitored, which obliges the authors to explicitly indicate any message that promotes a product or service from a contractual agreement.
    Materias (normalizadas)
    Redes sociales (Internet)
    Marketing en Internet
    Publicidad en Internet
    Comunicación
    Medios de comunicación social
    Social networks
    Materias Unesco
    6114.13 Marketing
    6308 Comunicaciones Sociales
    6114.01 Publicidad
    ISSN
    1424-4896
    Revisión por pares
    SI
    DOI
    10.24434/j.scoms.2018.02.015
    Version del Editor
    https://www.hope.uzh.ch/scoms/article/view/j.scoms.2018.02.015
    Propietario de los Derechos
    © University of Zurich
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/51942
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP099 - Artículos de revista [363]
    Mostrar registro completo
    Arquivos deste item
    Nombre:
    Fashion-influencers-and-Instagram.pdf
    Tamaño:
    1.132Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExceto quando indicado o contrário, a licença deste item é descrito como Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10