• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/52287

    Título
    Educación para el desarrollo sostenible y la economía circular a través del Aprendizaje Servicio
    Autor
    Puente Paramio, Pilar
    Director o Tutor
    López Torres, Maria EstherAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2022
    Titulación
    Grado en Educación Infantil
    Abstract
    En este Trabajo de Fin de Grado se presenta un estudio acerca del Aprendizaje Servicio (ApS) en la etapa de Educación Infantil, y concretamente en el rango de edad de 3 - 6 años, con el interés de realizar, a través de la acción educativa, un servicio a la comunidad, al tiempo que afrontamos el reto de educar para el desarrollo sostenible y la economía circular en el aula. Después de crear el marco teórico en torno a las principales características del Aprendizaje Servicio y su uso en el ámbito educativo, y de la revisión de bibliografía y materiales relacionados con el tema, desarrollaremos un diseño de un proyecto que, con esta metodología, aborde aspectos que consideramos esenciales para construir un mundo más sostenible. Aunque debido al Covid-19 no hemos puesto en práctica la propuesta, nuestra intención es poder hacerlo pronto, puesto que está pensada para poder ser aplicada en las aulas de cualquier centro educativo.
     
    In this End-of-Degree Project, a study is presented on Service Learning (ApS) in the Early Childhood Education stage, and specifically in the age range of 3 - 6 years, with the interest of carrying out, through educational action, a service to the community, while facing the challenge of educating for sustainable development and the circular economy in the classroom. After creating the theoretical framework around the main characteristics of Service Learning and its use in the educational field, and reviewing the literature and materials related to the subject, we will develop a project design that, with this methodology, addresses aspects that we consider essential to building a more sustainable world. Although due to Covid-19 we have not put the proposal into practice, our intention is to be able to do so soon, since it is designed to be applied in the classrooms of any educational center.
    Palabras Clave
    Aprendizaje Servicio
    Proyecto
    Secuencia didáctica
    Educación
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/52287
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [31456]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G5427.pdf
    Tamaño:
    965.7Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10