• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Máster UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Máster UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/52611

    Título
    Professional skills of Foreign Language Teachers. An analysis in Secondary Education
    Autor
    Gallego Echeverry, Alexandra
    Director o Tutor
    Sanz Trigueros, Francisco JavierAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y LetrasAutoridad UVA
    Año del Documento
    2021
    Titulación
    Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas
    Abstract
    The present paper focuses on the foreign language teacher, as the main teaching agent in the education process. Particularly, we address contents related to the teaching profession, the linguistic and education policies, and the foreign language teachers’ professional profile and skills. All this information is the conceptual basis for the study performed in the second part of this paper, consisting of an analysis of the professional skills of foreign language teachers, who perform their teaching practice in Secondary Education in a specific school centre. Such study is appropriately characterised and, by being inscribed in the qualitative paradigm, presents the results in a descriptive and interpretive way. Lastly, those hypotheses that are confirmed or rejected are presented in the conclusions, where the initial research questions are also answered.
     
    El presente Trabajo se centra en el docente de lenguas extranjeras, como principal agente didáctico en el proceso de enseñanza. En particular, se abordan contenidos relativos a la profesión docente, a las políticas educativas y lingüísticas, al perfil profesional de los docentes de lenguas extranjeras y a sus propias competencias. Todo ello supone la base conceptual para el estudio que se presenta en la segunda parte del Trabajo, consistente en un análisis de las competencias profesionales de profesorado de lenguas extranjeras que desempeña su actividad en la etapa de Educación Secundaria de un contexto escolar específico. Dicho estudio se caracteriza debidamente y, al estar inscrito en el paradigma de investigación cualitativa, presenta los resultados de manera descriptiva e interpretativa. Finalmente, se presentan en las conclusiones aquellas hipótesis que se confirman o se rechazan, respondiendo igualmente a los interrogantes de partida.
    Materias Unesco
    5701.11 Enseñanza de Lenguas
    5803.02 Preparación de Profesores
    Palabras Clave
    Foreign language teachers
    Professional profile
    Teaching professional skills
    Compulsory Secondary Education
    Qualitative research
    Departamento
    Departamento de Didáctica de la Lengua y Literatura
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/52611
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Máster UVa [7002]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFM_F_2021_055.pdf
    Tamaño:
    1.259Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10