• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Máster UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Máster UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/52644

    Título
    English language learning and the use of Apps. A lesson proposal for Secondary Education
    Autor
    Sanz Turiel, Lucía
    Director o Tutor
    Sanz Trigueros, Francisco JavierAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y LetrasAutoridad UVA
    Año del Documento
    2021
    Titulación
    Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas
    Abstract
    The content of this paper revolves around learning foreign languages, emphasizing the communicative approach and mobile learning. Likewise, both the international recommendations and the national guidelines that establish the teaching standards of the Foreign Language in Compulsory Secondary Education are analyzed. From the methodological point of view, a teaching proposal is planned with a communicative perspective that promotes the use of Apps and technological resources, contributing to the development of the key competences necessary for said school stage. The use of activities and materials based on real contexts is considered, in which collaboration between students and communicative exchange are essential. Finally, the concluding remarks reflect, among other aspects, the importance of enriching the communicative approach of language with the use of information and communication technologies.
     
    El contenido de este Trabajo Fin de Máster gira en torno al aprendizaje de lenguas extranjeras, poniendo énfasis en el enfoque comunicativo y el aprendizaje electrónico móvil. Asimismo, se analizan tanto las recomendaciones internacionales como los documentos que establecen las pautas de enseñanza de la Lengua Extranjera en Educación Secundaria Obligatoria. Desde el punto de vista metodológico, se plantea una propuesta didáctica que, con una perspectiva comunicativa, promueve el uso de Apps y recursos tecnológicos, contribuyendo al desarrollo de las competencias clave necesarias para dicha etapa escolar. Se contempla el uso de actividades y materiales basados en contextos reales, en los que la colaboración entre alumnos y el intercambio comunicativo son esenciales. Por último, las consideraciones finales reflejan, entre otros aspectos, la importancia de enriquecer el enfoque comunicativo de la lengua con el uso de las tecnologías de la información.
    Materias Unesco
    5701.11 Enseñanza de Lenguas
    Palabras Clave
    Communicative approach
    Enfoque comunicativo
    Teaching proposal
    Mobile learning
    Foreign language
    Secondary education
    Propuesta didáctica
    Aprendizaje electrónico móvil
    Lengua extranjera
    Educación Secundaria.
    Departamento
    Departamento de Didáctica de la Lengua y Literatura
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/52644
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Máster UVa [7158]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFM_F_2021_147.pdf
    Tamaño:
    723.0Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10