• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Parcourir

    Tout UVaDOCCommunautésPar date de publicationAuteursSujetsTitres

    Mon compte

    Ouvrir une session

    Statistiques

    Statistiques d'usage de visualisation

    Compartir

    Voir le document 
    •   Accueil de UVaDOC
    • PUBLICATIONS SCIENTIFIQUES
    • Departamentos
    • Dpto. Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
    • DEP17 - Artículos de revista
    • Voir le document
    •   Accueil de UVaDOC
    • PUBLICATIONS SCIENTIFIQUES
    • Departamentos
    • Dpto. Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
    • DEP17 - Artículos de revista
    • Voir le document
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/54049

    Título
    Formative assessment in project-oriented learning to improve academic performance
    Autor
    López Pastor, Víctor ManuelAutoridad UVA Orcid
    Manrique Arribas, Juan CarlosAutoridad UVA Orcid
    Monjas Aguado, RobertoAutoridad UVA Orcid
    Gea Fernández, Juan ManuelAutoridad UVA Orcid
    Año del Documento
    2010
    Editorial
    Leeds Metropolitan University
    Descripción
    Producción Científica
    Documento Fuente
    Assessment, Teaching & Learning Journal, 2010, Nº. 9, págs. 23-26
    Résumé
    This paper describes our experience of combining the use of Project-Oriented Learning (POL) and formative assessment strategies in higher education to improve the development of professional competences among our students. This combined methodology has been used for eight years in our Teacher Education College in Segovia (University of Valladolid, Spain) as part of our process to enable our courses to meet the criteria for full integration within the European Higher Education Area. The data compiled from these studies show that combining POL and formative assessment leads to a high level of learning and success for the students and the development of metacognitive learning processes as well as professional competences. We also analyse the main problems that might arise in using this methodology and how to resolve them. [Texto extraído del artículo de Víctor Manuel López Pastor].
    Materias (normalizadas)
    Alumnos - Evaluación
    Evaluación en educación
    Educación física - Estudio y enseñanza
    Assessment
    Materias Unesco
    5312.04 Educación
    ISSN
    1756-8781
    Revisión por pares
    SI
    Version del Editor
    https://eprints.leedsbeckett.ac.uk/id/eprint/1103/
    Propietario de los Derechos
    © Leeds Metropolitan University
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/54049
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP17 - Artículos de revista [326]
    Afficher la notice complète
    Fichier(s) constituant ce document
    Nombre:
    Formative-assessment.pdf
    Tamaño:
    53.67Ko
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Voir/Ouvrir
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcepté là où spécifié autrement, la license de ce document est décrite en tant que Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10