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dc.contributor.authorBarranco Izquierdo, Natalia 
dc.contributor.authorSanz Trigueros, Francisco Javier 
dc.contributor.authorCalderón Quindós, María Teresa 
dc.contributor.authorAlario Trigueros, Ana Isabel 
dc.date.accessioned2022-10-06T08:54:11Z
dc.date.available2022-10-06T08:54:11Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationESE: Estudios sobre educación, 2016, Vol. 31 (Issues in Teacher Education for Bilingual Schools), págs. 159-175es
dc.identifier.issn1578-7001es
dc.identifier.urihttps://uvadoc.uva.es/handle/10324/55851
dc.descriptionProducción Científicaes
dc.description.abstractThis paper provides an account of the progress of SciencePro, an innovative, interdisciplinary and interinstitutional education project, whose ultimate aim is to improve student teachers’ knowledge, abilities and attitudes for teaching Natural Sciences in a foreign language. The team is working on the development of good practices at university level: enhancing profi ciency of cross-curricular competences, including scientific contents, knowledge and foreign language skills oriented to scientific discourse, with a view to developing a more appropriate teaching approach. The Practicum period is needed in order to test out the improvement of these specific professional competences, which should be more suitable to modern bilingual school contexts.es
dc.description.abstractEl contenido de este artículo da cuenta de los avances de SciencePro, un proyecto de innovación educativa, de carácter interdisciplinar e interinstitucional, cuyo fin último se dirige a la mejora del conocimiento, aptitudes y actitudes de los futuros maestros para la enseñanza de la asignatura de Ciencias Naturales en una lengua extranjera. El equipo trabaja en el desarrollo de buenas prácticas –en el nivel universitario– que den lugar al dominio de competencias transversales –incluyendo contenidos científicos, conocimiento y destrezas en lengua extranjera orientadas hacia el discurso científico y un enfoque metodológico adecuado. El periodo de Prácticum nos sirve para comprobar la mejora de aquellas competencias profesionales específicas que más se adecúan a los contextos escolares bilingües.es
dc.format.mimetypeapplication/pdfes
dc.language.isoenges
dc.publisherUniversidad de Navarraes
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectBilingüismoes
dc.subjectLenguas extranjeras - Estudio y enseñanzaes
dc.subjectCiencias naturales - Estudio y enseñanzaes
dc.subjectPrácticas pedagógicas - Planificaciónes
dc.titleSciencePro Project: towards excellence in bilingual teachinges
dc.title.alternativeProyecto SciencePro: avances hacia la excelencia en educación bilingüe
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dc.rights.holder© Universidad de Navarraes
dc.identifier.doi10.15581/004.31.159-175es
dc.relation.publisherversionhttps://revistas.unav.edu/index.php/estudios-sobre-educacion/article/view/7758es
dc.identifier.publicationfirstpage159es
dc.identifier.publicationlastpage175es
dc.identifier.publicationtitleEstudios sobre Educaciónes
dc.identifier.publicationvolume31es
dc.peerreviewedSIes
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.type.hasVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones
dc.subject.unesco5701.07 Lengua y Literaturaes
dc.subject.unesco5701.11 Enseñanza de Lenguases


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