Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/55871
Título
Perspectivas de profesionalización de los docentes de lenguas extranjeras en el contexto español, desde las determinaciones europeas
Año del Documento
2018
Editorial
Universidade do Algarve
Descripción
Producción Científica
Documento Fuente
Ribeiro Gonçalves, Artur y Mendonça Orega, Maria Isabel (Coords.). Transformações Perenidades Inovações, 2018, Universidade do Algarve, pp. 107-116
Resumo
Due to the responsibilities that we assume as university trainers of teachers of and in foreign languages,
the references of teaching professional competences disseminated in curricular organizational levels of
European international, national and regional order, are addressed. In accordance with the determinations on the continuing professional development of these teachers and the procedures of qualification and accreditation of professional competences of every individual, the relevance of conceiving and elaborating a specific sectoral framework is emphasized. It is about a meta-framework derived from the specifications of the European Qualifications Framework for Lifelong Learning.
Materias (normalizadas)
Docentes - Formación - España
Docentes - Capacitación
Lenguaje y lenguas - Estudio y enseñanza
Capacitación docente en idiomas
Lenguas modernas - Estudio y enseñanza - Europa
Educación - Países de la Unión Europea
Profesores de lenguas extranjeras
Teaching and Teacher Education
Materias Unesco
5701.07 Lengua y Literatura
5701.11 Enseñanza de Lenguas
ISBN
978-989-8859-31-0
Version del Editor
Propietario de los Derechos
© Universidade do Algarve
Idioma
spa
Tipo de versión
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Derechos
openAccess
Aparece en las colecciones
Arquivos deste item
Tamaño:
708.1Kb
Formato:
Adobe PDF
Exceto quando indicado o contrário, a licença deste item é descrito como Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional