• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/56514

    Título
    La psicología positiva y la educación emocional en la Educación Infantil
    Autor
    González Martínez, Raquel
    Director o Tutor
    Flores Lucas, María del ValleAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2022
    Titulación
    Grado en Educación Infantil
    Abstract
    A lo largo del presente Trabajo de Fin de Grado que se presenta, veremos la importancia de la psicología positiva así como de una buena educación en las emociones durante la etapa de Educación Infantil. Teniendo en cuenta que es durante esta etapa cuando los niños forman su carácter e identidad, además de su personalidad, veremos el valor del reconocimiento de las propias emociones así como las ajenas, además del respeto hacia las mismas. Por otro lado, el estudio de las fortalezas de carácter dentro de la psicología positiva, nos dará una visión más concisa de la importancia de un trabajo global de las mismas. A continuación, se expone una propuesta de intervención formada por actividades que ponen en práctica los conocimientos adquiridos anteriormente.
     
    Throughout the following End of Degree Project, we will see the importance of positive psychology as well as a good education in emotions during the stage of Child Education. Bearing in mind that it is during this stage when children form their character and identity, in addition to their personality, we will see the value of recognizing their own emotions as well as those of others, in addition to respect for them. On the other hand, the study of character strengths within positive psychology, will give us a more concise vision of the importance of a global work of them. The following is a proposal for intervention consisting of activities that put into practice the knowledge previously acquired.
    Palabras Clave
    Psicología positiva
    Educación emocional
    Inteligencia emocional
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/56514
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30857]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G5497.pdf
    Tamaño:
    1.793Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10