• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/56537

    Título
    La importancia de las cuñas motrices en el aula de Educación Infantil
    Autor
    Gutiérrez Rodríguez, Yaiza
    Director o Tutor
    Gallego Lema, VanesaAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2022
    Titulación
    Grado en Educación Infantil
    Abstract
    La educación corporal es fundamental en la etapa de Educación Infantil para un desarrollo global de las niñas y niños. Ante un silenciamiento corporal durante la jornada escolar, surgen las cuñas motrices para dar respuesta a las necesidades del cuerpo y provocar pequeños momentos donde el ámbito corporal esté presente. El presente Trabajo de Fin de Grado (TFG) se centra en la importancia de las cuñas motrices y su implementación en el aula de Educación Infantil. Durante el periodo de prácticas desarrollado en una escuela de la ciudad de Valladolid, se ha llevado a cabo una intervención educativa basada en cuñas motrices catárticas atendiendo a las necesidades observadas durante la jornada escolar en las niñas y niños del aula de tres años.
     
    Body education is fundamental in the Early Childhood Education stage for the global development of children. In the context of body silencing during the school day, driving wedges emerge to respond to the needs of the body and provoke small moments where the body is present. This Final Degree Project (TFG) is focused on the importance of driving wedges and its implementation in the Early Childhood Education classroom. During the period of practices developed in a school in the city of Valladolid, an educational intervention based on cathartic driving wedges has been carried out, attending to the needs observed during the school day of the three year old children in classroom.
    Palabras Clave
    Cuñas motrices
    Educación Infantil
    Departamento
    Departamento de Pedagogía
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/56537
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30857]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G5503.pdf
    Tamaño:
    727.4Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10