• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/56562

    Título
    El desarrollo de la discriminación auditiva en Educación Infantil. Una propuesta para la percepción de las cualidades del sonido
    Autor
    Martín Martín, Alba
    Director o Tutor
    Estavillo Morante, María del CarmenAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2022
    Titulación
    Grado en Educación Infantil
    Abstract
    Con este trabajo se pretende demostrar la importancia que la educación auditiva tiene dentro de la educación musical en la etapa de Educación Infantil. Para ello, se ha diseñado una propuesta didáctica de intervención en base a un marco teórico, formada por cinco sesiones que se centran en la discriminación auditiva y el desarrollo de la atención y la escucha. Posteriormente, se ha llevado a cabo un análisis de los resultados obtenidos para comprobar la eficacia de la propuesta.
     
    The objective of this work is to show the relevance that the listening education in the field of musical education has in the childhood educational phase. That is why a didactic proposition of intervention has been designed, formed by five sessions which focus on auditive discrimination and the development of attention and listening. Subsequently an analysis of the results obtained has been carried out to verify the efficiency of the proposition.
    Palabras Clave
    Educación auditiva
    Discriminación auditiva
    Atención
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/56562
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30838]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G5513.pdf
    Tamaño:
    719.2Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10