• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/56575

    Título
    Beneficios de la intervención musical en la práctica docente en Educación Infantil
    Autor
    Otero Blanco, Mirella
    Director o Tutor
    Estavillo Morante, María del CarmenAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2022
    Titulación
    Grado en Educación Infantil
    Abstract
    La música tiene un alto potencial educativo y numerosos beneficios en la vida del hombre. Por ello, me ha interesado estudiar los efectos que potencialmente pueda tener para la relajación en las aulas de Educación Infantil tan afectadas por el estrés de la vida actual. A tal efecto, he investigado el tema en la bibliografía de distintos autores, para elaborar un marco teórico que fundamente una propuesta de intervención en el aula y así analizar sus resultados al respecto.
     
    Music has a high educational potential and numerous benefits in the life of man. For this reason, I have been interested in studying the effects that it can potentially have on relaxation in Pre-School Education classrooms which are so affected by the stress of today's life. To this end, I have investigated the subject in the bibliography of different authors, to develop a theoretical framework which supports a proposal for intervention in the classroom and analyze their results in this regard.
    Palabras Clave
    Sociedad actual
    Estrés
    Música
    Departamento
    Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/56575
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30977]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G5523.pdf
    Tamaño:
    1.338Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10