• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/56730

    Título
    Instrumento evaluativo para la detección precoz del trastorno específico del lenguaje dentro del aula de Educación Infantil
    Autor
    Vidal Galván, Eva
    Director o Tutor
    García Alonso, Juan CarlosAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2022
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Abstract
    Este trabajo pretende crear un instrumento evaluativo para la posible detección precoz del trastorno específico del lenguaje (TEL) dentro de las aulas de Educación Infantil. En este instrumento podemos distinguir una serie de pruebas diferenciadas para cada curso de Educación Infantil, en las cuales se medirán diferentes dimensiones lingüísticas donde los alumnos/as pueden presentar o no dificultades, en función de las cuales podremos valorar el grado de trastorno específico del lenguaje o el riesgo de tenerlo. El dato más relevante de este trabajo es que las pruebas serán realizadas por parte de cada docente de aula de educación infantil, por lo tanto serán los propios docentes quienes evalúen a sus alumnos.
     
    This work intends to create an evaluative instrument for the possible early detection of specific language disorder (SLI) within early childhood education classrooms. In this instrument we can distinguish a series of differentiated tests for each course of early childhood education, in which different linguistic dimensions will be measured where the students may or may not present difficulties, based on which we will be able to assess the degree of specific language disorder or the risk of having it. The most relevant fact of this work is that the tests will be carried out by each child education classroom teacher, therefore it will be the teachers themselves who evaluate their students.
    Palabras Clave
    Trastorno específico del lenguaje (TEL)
    Educación Infantil
    Instrumento evaluativo
    Departamento
    Departamento de Psicología
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/56730
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30977]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G5697.pdf
    Tamaño:
    858.5Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10