• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/56739

    Título
    Propuesta de intervención en el caso de un niño con dislalia funcional
    Autor
    Gallego Atienza, Irene
    Director o Tutor
    Fernández García, José AntonioAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2022
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Abstract
    El presente trabajo de fin de grado desarrolla una propuesta de intervención para un niño con dislalias funcionales, concretamente en el fonema /r/ tanto en la lengua oral como en la escrita. Está destinado a un niño del primer ciclo de Educación Primaria que presenta dificultades para articular este fonema, y como consecuencia, lo omite. Esta propuesta está dividida en dos partes: en la primera parte se expone la justificación y el marco teórico, desarrollando el concepto de este trastorno, su clasificación y etiología. La segunda parte se centra en la propuesta de intervención con las actividades que pretenden ayudar al niño y mejorar sus dificultades en la articulación.
     
    The present end-of-degree project develops an intervention proposal for a child with functional dyslalias, in particular in the /r/ phoneme, in both oral and written language. It is destined for a child in the first cycle of Primary Education who has difficulties articulating this phoneme, and as a consequence, he omits it. This proposal is divided in two parts: the first part is about the justification and the theoretical framework, developing the concept of this disorder, its classification and etiology. The second part focuses on the intervention proposal with the activities that aim to help the child and improve his difficulties in articulation.
    Palabras Clave
    Dislalias funcionales
    Articulación
    Educación Primaria
    Departamento
    Departamento de Psicología
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/56739
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30857]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G5592.pdf
    Tamaño:
    1.805Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10