• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/56788

    Título
    Propuesta de intervención relacionada con la inclusión educativa en educación física
    Autor
    González Rodríguez, Carmen
    Director o Tutor
    Díez Marqués, AntonioAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2022
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Abstract
    En mi Trabajo de Fin de Grado (TFG), voy a presentar una propuesta didáctica, planteada para el primer curso de Educación Primaria, en el colegio Apostolado del Sagrado Corazón de Jesús, para el área de educación física. Con este trabajo se pretende que los niños, desde que empiezan educación primaria, tengan una idea cada vez más clara de la discapacidad, y de lo que ésta conlleva. Por tanto, en esta propuesta didáctica que voy a llevar a cabo con niños de seis y siete años, los alumnos van a ponerse en la piel de personas con discapacidad, fomentando así el respeto hacia estas personas y su inclusión en el ámbito educativo y, por tanto, social.
     
    In this Final Degree Project (TFG), I am going to present a didactic proposal for the first year of Primary Education, in the school Apostolado del Sagrado Corazón de Jesús, for the area of physical education. The aim of this work is that children from a very young age, from the beginning of primary education, have an increasingly clearer idea of disability and what it entails. Therefore, in this didactic proposal that I am going to carry out with six and seven year old children, the students are going to put themselves in the shoes of people with disabilities, thus promoting respect for these people and their inclusion in the educational and, therefore, social environment.
    Palabras Clave
    Inclusión educativa
    Atención a la diversidad
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/56788
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [31849]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G5608.pdf
    Tamaño:
    921.0Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10