• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/56802

    Título
    Gamificación en el aula de música de Educación Primaria
    Autor
    González Sagrado, Ainara
    Director o Tutor
    Sevillano Tarrero, María de los ÁngelesAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2022
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Abstract
    En este Trabajo de Fin de Grado presento un estudio sobre qué es la gamificación, sus principales elementos, recursos que podemos utilizar y los diferentes pasos a seguir para gamificar un aula. Por eso mismo, planteo una propuesta didáctica gamificada de una duración de diez sesiones para un alumnado de 4º de Educación Primaria en la que se pretende mostrar un ejemplo de un proyecto ambientado en el mundo mágico de Harry Potter sin dejar de lado los contenidos y competencias clave que se presentan en el currículo de Educación Primaria.
     
    In this Final Degree Project I present a research on what gamification is, its main elements, resources that we can use and the different steps to follow to gamify a classroom. For this reason, I propose a gamified didactic proposal of a duration of ten sessions for students in 4th grade of Primary Education in which I intend to show an example of a project set in the magical world of Harry Potter without neglecting the contents and key competencies presented in the curriculum of Primary Education.
    Palabras Clave
    Gamificación
    Educación musical
    Motivación
    Departamento
    Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/56802
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30857]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G5609.pdf
    Tamaño:
    5.181Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10