• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/56829

    Título
    El cine infantil de habla inglesa como transmisor de la cultura anglosajona en el aula de Educación Primaria
    Autor
    López Villanueva, María
    Director o Tutor
    Hardy Reguero, Thomas MichaelAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2022
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Abstract
    En este trabajo de fin de grado se pretenden mostrar muchos de los usos que, el cine anglosajón infantil, nos puede brindar a los docentes. Así mismo cómo utilizarlo como recurso para el aprendizaje del inglés como primera lengua extranjera. De esta manera, se tratarán de mostrar tanto los puntos fuertes de utilizar el cine como recurso, así como los puntos débiles. Cabe destacar también, que este trabajo se centrará en la etapa de Educación Primaria y más concretamente el área de lengua extranjera inglés.
     
    The aim of this final degree project is to show many of the uses that Anglo-Saxon children’s films can offer to teachers. It also shows how to use it as a resource for learning English as a first foreign language. In this way, we will try to show both the strong points or advantages of using films as a resource, as well as the weak points or disadvantages. It should also be noted that this project will focus on the Primary Education stage and more specifically on the area of English as a foreign language.
    Palabras Clave
    Educación Primaria
    Cine
    Cultura anglosajona
    Departamento
    Departamento de Filología Inglesa
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/56829
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30858]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G5624.pdf
    Tamaño:
    1.144Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10