• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/56856

    Título
    Estimulación del lenguaje en TEA: propuesta de intervención para mejorar la pragmática
    Autor
    Santos Marcos, Alba
    Director o Tutor
    Catalina Sancho, Jesús JavierAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2022
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Abstract
    Con el presente proyecto se expone una base teórica del Trastorno del Espectro Autista para dar a conocer de forma precisa los rasgos específicos de este Trastorno y cuáles son sus principales afecciones a nivel pragmático. Seguidamente, se elabora una propuesta de intervención con el objetivo principal de mejorar el lenguaje y la comunicación en el ámbito de la Pragmática. Finalmente, se exponen diferentes sesiones las cuales cuentan con una serie de actividades y juegos utilizando como metodología fundamental la gamificación para fomentar la motivación y el interés por el aprendizaje a favor de un desarrollo completo y significativo.
     
    With this project, a theoretical basis of Autism Spectrum Disorder is presented. It aims to make known in a precise way the specific features of this disorder, and which are its main conditions at a pragmatic level. Subsequently, an intervention proposal is drawn up with the principal objective of improving language and communication in the field of Pragmatics. Lastly, different sessions are exposed, which have a series of activities and games using as a fundamental methodology the gamification to encourage motivation and interest for learning in favour of a complete and significant development.
    Palabras Clave
    TEA
    Pragmática
    Lenguaje
    Departamento
    Departamento de Psicología
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/56856
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30897]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G5683.pdf
    Tamaño:
    875.5Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10