• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Máster UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Máster UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/57156

    Título
    Los sistemas educativos de la República Federal de Alemania y del Reino de España: un análisis comparativo
    Autor
    Moratilla Fernández, Alba
    Director o Tutor
    Foces Gil, Jaime AntonioAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2022
    Titulación
    Máster en Inspección, Dirección y Gestión de Organizaciones y programas educativos
    Abstract
    A lo largo del presente trabajo se examinan la organización y funcionamiento de los sistemas educativos de la República Federal Alemana y del Reino de España centrándonos principalmente en lo concerniente al ámbito escolar. Para ello, se ha realizado un análisis descriptivo del sistema educativo alemán en una selección de aspectos relativos a su historia y a las etapas que lo configuran, así como a la estructura tanto administrativa como institucional, además de otras cuestiones relativas al currículo y los centros escolares. Posteriormente se aplica el método comparativo (descripción-yuxtaposición-comparación) entre los puntos tratados del sistema educativo alemán y los propios del español en busca de aspectos compartidos y otros distintivos. Para concluir, señalamos las principales aportaciones que consideramos, pueden contribuir a la mejora de la educación.
     
    This work examines the organisation and operation of the education systems in the Federal Republic of Germany and the Kingdom of Spain, focusing mainly on the school field. To this end, a descriptive analysis of the German education system has been carried out on selected aspects relating to its history and stages, as well as its administrative and institutional structure, and also other issues relating to the curriculum and schools. Subsequently, the comparative method (description-juxtaposition-comparison) is applied between the points dealt with in the German education system and those of Spanish in order to find common aspects and other distinguishing features. In conclusion, we point out the main contributions that we consider can contribute to the improvement of education.
    Palabras Clave
    Sistema educativo
    República Federal de Alemania
    Reino de España
    Departamento
    Departamento de Pedagogía
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/57156
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Máster UVa [7039]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFM-G1560.pdf
    Tamaño:
    1.412Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10