• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/58583

    Título
    The MEFP-British Council Agreement and the Bilingual Sections in Castilla y León. A case study: IES Alejandría.
    Autor
    Iscar Alonso, Alba de
    Director o Tutor
    González-Cascos Jiménez, ElenaAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y LetrasAutoridad UVA
    Año del Documento
    2022
    Titulación
    Grado en Estudios Ingleses
    Abstract
    The following Final Degree Project deals with a research carried out on the different bilingual projects implemented in the community of Castilla y Leon as well as the real example of IES Alejandría. For this purpose, the first part consists of a theoretical framework in which the topic in question is contextualized and the basic aspects such as the different definitions of bilingualism are described. Subsequently, the two bilingual projects carried out in the community, bilingual sections and the MEFP-British Council agreement, will be studied in depth. Finally, the case of IES Alejandría as a bilingual section in a rural high school will be studied, in addition to the realization of a SWOT analysis in which its real situation is reflected
     
    Este Trabajo Fin de Grado que se presenta a continuación trata sobre una investigación realizada acerca de los diferentes proyectos bilingües que se llevan a cabo en la comunidad de Castilla y León así como el ejemplo real del IES Alejandría. Para ello, la primera parte consiste en un marco teórico en el cual se contextualiza el tema en cuestión y se describen los aspectos básicos como las diferentes definiciones de bilingüismo. Posteriormente, se estudiará a fondo los dos proyectos bilingües que se llevan a cabo en la comunidad, secciones bilingües y el convenio MEFP-British Council. Finalmente, se trata el caso del IES Alejandría como sección bilingüe en un instituto rural además de la realización de un análisis DAFO en el que se refleja su situación real.
    Materias Unesco
    5701.11 Enseñanza de Lenguas
    Palabras Clave
    Bilingualism
    Bilingual Education
    Bilingual sections
    MEFP-British Council Agreement
    IES Alejandría
    English
    Bilingüismo
    Educación bilingüe
    Secciones bilingües
    Convenio MEFP-British Council
    Inglés
    Departamento
    Departamento de Filología Inglesa
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/58583
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30838]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG_F_2022_132.pdf
    Tamaño:
    719.6Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10