Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorPizarro Sánchez, Isabel es
dc.contributor.authorRemacha García, Celia
dc.contributor.editorUniversidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras es
dc.date.accessioned2023-02-22T16:43:02Z
dc.date.available2023-02-22T16:43:02Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://uvadoc.uva.es/handle/10324/58731
dc.description.abstractBased on corpus research, this study aims to investigate whether evaluative adjectives differ in frequency in the literary genres of romance and terror. The hypothesis is that the use of these adjectives is context-dependent, causing them to be more frequent in romance novels. The study also analyses the nouns that accompany these evaluative adjectives, classifies them into common, concrete, or abstract nouns, and compares them between the two genres. The second hypothesis argues that the nouns that accompany evaluative adjectives in the romance genre are more abstract than in terror. The analysis reveals that terror texts have 1.66% more evaluative adjectives than romance, contrary to the first hypothesis. This analysis also shows that there are more abstract nouns that accompany evaluative adjectives in terror novels than in the romance ones, negating the second assumption. As a main conclusion, the results prove that context is not relevant when analysing evaluative adjectives in this type of texts.es
dc.description.abstractBasándose en la investigación de corpus, este estudio pretende investigar si los adjetivos evaluativos difieren en frecuencia en los géneros literarios de romance y terror. La hipótesis es que el uso de estos adjetivos depende del contexto, por lo que son más frecuentes en las novelas románticas. El estudio también analiza los sustantivos que acompañan a estos adjetivos valorativos, los clasifica en comunes, concretos o abstractos, y los compara entre los dos géneros. La segunda hipótesis sostiene que los sustantivos que acompañan a los adjetivos evaluativos en el género romántico son más abstractos que en el terror. El análisis revela que los textos de terror tienen un 1,66% más de adjetivos valorativos que los de romance, contrario a la primera hipótesis. Este análisis también muestra que hay más sustantivos abstractos que acompañan a los adjetivos evaluativos en las novelas de terror, negando la segunda hipótesis. Como conclusión principal, los resultados demuestran que el contexto no es relevante a la hora de analizar los adjetivos evaluativos en este tipo de textos.es
dc.format.mimetypeapplication/pdfes
dc.language.isoenges
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.classificationCorpuses
dc.subject.classificationEvaluative Adjectivees
dc.subject.classificationNounes
dc.subject.classificationGenrees
dc.subject.classificationNoveles
dc.subject.classificationAdjetivo Evaluativoes
dc.subject.classificationSustantivoes
dc.subject.classificationGéneroes
dc.subject.classificationNovelaes
dc.titleA Study of the Presence of Evaluative Adjectives in 19th- and 20th-Century Romance and Terror Novelses
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises
dc.description.degreeGrado en Estudios Ingleseses
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.subject.unesco5701.11 Enseñanza de Lenguases


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem