• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Máster UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Máster UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/59144

    Título
    La educación emocional en el cine. Una propuesta educomunicativa para la prevención del consumo de alcohol en adolescentes
    Autor
    Vinent Coupeau, Paula
    Director o Tutor
    García Matilla, AgustínAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y LetrasAutoridad UVA
    Año del Documento
    2022
    Titulación
    Máster en Cine, comunicación e Industria Audiovisual
    Abstract
    The prevention of alcohol consumption in young people is a challenge to establish synergies between two different and once complementary fields of study, such as educommunication and social education. In this work, it is intended to create bridges between these two areas of specialization and to be able to demonstrate the transformative power that audiovisual has in the life of a young person through an educommunicative proposal with the film Druk (Another Round, 2020) maintaining throughout the work the central gaze on the person; the adolescent, and not in the problematic; alcohol consumption.
     
    La prevención del consumo de alcohol en jóvenes es todo un reto para establecer sinergias entre dos campos de estudio diferentes y a su vez complementarios, como son la educomunicación y la educación social. En este trabajo, se pretenden crear puentes entre estos dos ámbitos de especialización y poder demostrar el poder transformador que posee el audiovisual en la vida de un joven a través de una propuesta educomunicativa con la película Druk (Otra Ronda, 2020) manteniendo durante todo el trabajo la mirada central en la persona; el adolescente, y no en la problemática; el consumo del alcohol.
    Materias Unesco
    2209.02 Cinematografía
    Palabras Clave
    Educommunication
    audiovisual literacy
    emotional literacy
    prevention
    alcohol
    alcoholism
    Educomunicación
    alfabetización audiovisual
    alfabetización emocional
    prevención
    alcoholismo
    Departamento
    Departamento de Historia Moderna, Contemporánea y de América, Periodismo y Comunicación Audiovisual y Publicidad
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/59144
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Máster UVa [7003]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFM_F_2022_143.pdf
    Tamaño:
    1.290Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10