• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Máster UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Máster UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/59180

    Título
    ICTs in EFL Remote-Learning: A Didactic Proposal
    Autor
    Martín Beltrán, Alejandro
    Director o Tutor
    Pérez Alonso, Rosa MaríaAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y LetrasAutoridad UVA
    Año del Documento
    2022
    Titulación
    Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas
    Abstract
    The pandemic arrived in 2020 and it affected all the fields, but also education. The educational atmosphere changed a lot and the members of the educative community had to adapt in a matter of days to remote learning, a method of education that was unknown by many of the members of the community. Bearing this in mind, the main aim of this paper is to show that the use of ICTs in an emergency remote learning situation is the perfect tool to keep the teaching-learning process in a similar road as in the traditional face-to-face education. Moreover, we want to show some digital tools that can be used for remote learning but also for traditional education. Our didactic proposal is directed to be applied in a real situation for a Secondary Education course in an EFL class. Besides, we are looking forward to making teachers aware of these tools and showing their utility.
     
    Con la llegada de la pandemia en 2020, pudimos observar su impacto en todos los campos incluida la educación. La atmósfera educativa cambió y los miembros de la comunidad educativa se tuvieron que adaptar en cuestión de días a un nuevo método de educación, la educación remota, desconocida por muchos de ellos. El objetivo de este trabajo de fin de máster es demostrar que una herramienta fantástica para esta situación de emergencia educativa es el uso de las TIC para conseguir mantener el proceso de enseñanza aprendizaje en un nivel similar al de la educación tradicional. También queremos mostrar la variedad de herramientas digitales que hay para la educación remota que también se pueden aplicar a la educación tradicional. La propuesta didáctica está dirigida a una clase de Secundaria de Inglés como primera lengua extranjera. Por último, se intentará mostrar a los profesores la utilidad de estas herramientas.
    Materias Unesco
    5701.11 Enseñanza de Lenguas
    Palabras Clave
    Remote learning
    ICTs
    Digital tools
    Emergency education
    Nearpod
    Microsoft Teams
    Educación remota
    TICs
    Educación en pandemia
    Departamento
    Departamento de Filología Inglesa
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/59180
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Máster UVa [7039]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFM_F_2022_021.pdf
    Tamaño:
    1.333Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10