• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Máster UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Máster UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/59190

    Título
    English teaching in Official Language Schools. A lesson proposal for the A1 level
    Autor
    Fernández Cuadrado, Alicia
    Director o Tutor
    Sanz Trigueros, Francisco JavierAutoridad UVA
    Sanz TriguerosAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y LetrasAutoridad UVA
    Año del Documento
    2022
    Titulación
    Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas
    Abstract
    The communicative competence has been used in language teaching and learning for different purposes. This paper will present, through a theoretical and a methodological framework, the different competences and sub-competences that compose the communicative approach. Since the level for which the sessions and activities are intended is level A1 of the Official Language Schools, the focus will always be on communication, but the comprehension of oral texts should also be a priority in the classroom. Through the didactic proposal presented in the Methodological Framework, different communicative activities through 4 sessions will be proposed taking into account not only the different rhythms and needs of the students, but also their orientation towards lifelong learning. Finally, a series of considerations will be presented on the A1 level in the communicative approach and on the previously established competences.
     
    La competencia comunicativa ha sido empleada en la enseñanza y aprendizaje de idiomas para distintos propósitos. Este trabajo presentará, a través de un marco teórico y otro metodológico, las distintas competencias y sub-competencias que componen el enfoque comunicativo. Ya que el nivel para el que serán destinadas las sesiones y actividades es un nivel A1 de las Escuelas Oficiales de Idiomas, el foco estará siempre puesto en la comunicación, pero la comprensión de textos orales también deberá primar en el aula. A través de la propuesta didáctica presentada en el Marco Metodológico, diferentes actividades comunicativas a través de 4 sesiones serán propuestas teniendo en cuenta no sólo los distintos ritmos y necesidades de los alumnos, sino también su orientación hacia un aprendizaje para toda la vida. Por último, se presentarán una serie de consideraciones sobre el nivel A1 en el enfoque comunicativo y sobre las competencias previamente establecidas.
    Materias Unesco
    5701.11 Enseñanza de Lenguas
    Palabras Clave
    Language teaching
    A1 level
    Official Language Schools
    Lesson proposal
    Communicative activities
    Enseñanza de Idiomas
    nivel A1
    Escuelas Oficiales de Idiomas
    Propuesta Didáctica
    actividades comunicativas
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/59190
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Máster UVa [7003]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFM_F_2022_109.pdf
    Tamaño:
    724.1Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10