Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorMedina Calzada, Sara es
dc.contributor.authorLópez García, Marta Olvido
dc.contributor.editorUniversidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras es
dc.date.accessioned2023-04-19T07:19:36Z
dc.date.available2023-04-19T07:19:36Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://uvadoc.uva.es/handle/10324/59197
dc.description.abstractIn the last decade, the spread of popular culture has undergone a genuine revolution in terms of format, content, and consumption habits offering new opportunities for teachers to incorporate popular culture into the EFL classroom to make the learning and teaching more interesting and meaningful. Even though popular culture reflects the society and the culture of the target language, the use of these kind of materials in the EFL classroom has been regarded as a mere passive activity, a form of entertainment, or a reward for the students rather than as a tool that enhances learning. Thus, the main aim of this dissertation is to vindicate the use of pop culture in the EFL classroom by analyzing the possibilities that pop culture can offer in EFL teaching and providing a teaching proposal based on Arcane.es
dc.description.abstractEn la última década, la difusión de la cultura popular ha experimentado una auténtica revolución en términos de formato, contenido y hábitos de consumo, ofreciendo nuevas oportunidades al profesorado para incorporar la cultura popular en el aula de inglés como lengua extranjera, con el fin de conseguir que el aprendizaje y la enseñanza sean más interesantes y significativos. A pesar de que la cultura popular refleja la sociedad y la cultura de la lengua meta, el uso de este tipo de materiales en el aula de inglés se ha considerado como una mera actividad pasiva, una forma de entretenimiento o una recompensa para los estudiantes, en vez de como una herramienta que mejora el aprendizaje. Por consiguiente, el objetivo principal de este Trabajo de Fin de Máster es reivindicar el uso de la cultura pop en el aula de inglés como lengua extranjera, analizando las posibilidades que la cultura pop puede ofrecer en la enseñanza de inglés como lengua extranjera y aportando una propuesta didáctica basada en Arcane.es
dc.description.sponsorshipDepartamento de Filología Inglesaes
dc.format.mimetypeapplication/pdfes
dc.language.isoenges
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.classificationPop culturees
dc.subject.classificationArcanees
dc.subject.classificationEFLes
dc.subject.classificationGenderes
dc.subject.classificationClass consciousnesses
dc.subject.classificationCultural awarenesses
dc.subject.classificationCultura popes
dc.subject.classificationILEes
dc.subject.classificationGéneroes
dc.subject.classificationConciencia de claseses
dc.subject.classificationConciencia culturales
dc.titleInto the Arcane: Pop Culture as a Representation of Language and Cross-Cutting Themes in EFL Teachinges
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises
dc.description.degreeMáster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomases
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.subject.unesco5701.11 Enseñanza de Lenguases


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige