• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Máster UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Máster UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/59430

    Título
    La antigua Grecia en la programación de 1ºde la ESO: aproximación al pensamiento histórico
    Autor
    Burgoa Escudero., Emilio
    Director o Tutor
    Valbuena Barrasa, María MercedesAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y LetrasAutoridad UVA
    Año del Documento
    2022
    Titulación
    Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas
    Abstract
    El objetivo de este trabajo es, principalmente, el desarrollo completo de la programación anual de la asignatura de Geografía e Historia de 1º de la ESO, contemplando para ello no sólo la elaboración de las distintas unidades didácticas y sus contenidos, estándares y criterios, siendo necesario además un marco teórico que presente las estrategias y recursos didácticos que vertebrarán la actividad docente a lo largo del curso. Por otro lado, la unidad didáctica modelo servirá además para concretar con precisión las actividades, su duración y adecuación al número de sesiones además de su viabilidad y características innovadoras.
     
    The main purpose of this project is, above all, the development of a yearly programming about Geography & History´s 1st course, bearing in mind that apart from the creation of a series of standarts, didactic units and contents, it is also crucial to develop a theoric scenario in which the strategies and resources that are going to be presented along the course will be attached. On the other hand, an ideal didactic unit will serve to establish with precission the activities, their lenght and suitability as well as their feasibility and state-of-the-art features.
    Materias Unesco
    55 Historia
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/59430
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Máster UVa [7002]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFM_F_2022_120.pdf
    Tamaño:
    1.361Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10