• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/62057

    Título
    Situaciones de aprendizaje gamificadas para la etapa de infantil
    Autor
    Herrero Castro, Alba
    Director o Tutor
    Ruiz Requies, InésAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2023
    Titulación
    Grado en Educación Infantil
    Abstract
    La Educación Infantil destaca por ser una etapa decisiva dentro del aprendizaje de los niños. Por consiguiente, es fundamental que el alumnado se desarrolle en entornos estimulantes que favorezca sus capacidades cognitivas, con el fin primordial de lograr un desarrollo óptimo. Para ello, es necesario implantar metodologías activas, en donde el alumnado sea el protagonista del aprendizaje y que provoquen una mejora educativa. La gamificación será la estrategia metodológica empleada en este Trabajo de Fin de Grado. En este trabajo se presenta una conceptualización previa tanto de las metodologías activas como de las situaciones de aprendizaje y el diseño de una situación de aprendizaje gamificada dirigida al alumnado de 4 años y orientada a adquirir competencias de una forma lúdica, dinámica y positiva. Para finalizar se presenta una reflexión personal sobre las limitaciones y propuestas de mejora de cara a futuras posibles intervenciones.
     
    Early Childhood Education stands out as a decisive stage in children's learning. Therefore, it is essential that students develop in stimulating environments that favor their cognitive abilities, with the primary purpose of achieving optimal development. For this, it is necessary to implement active methodologies, where the students are the protagonist of learning and that provoke an educational improvement. Gamification will be the methodological strategy used in this Final Degree Project. This work presents a previous conceptualization of both active methodologies and learning situations and the design of a gamified learning situation aimed at students of 4 years old and oriented to acquire skills in a playful, dynamic and positive way. Finally, a personal reflection on the limitations and improvement proposals for possible future interventions is presented.
    Palabras Clave
    Metodologías activas
    Gamificación
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/62057
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30858]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G6174.pdf
    Tamaño:
    1.458Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10