• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/62098

    Título
    El scape room como técnica de evaluación en la etapa de infantil
    Autor
    Redondo López, Nerea
    Director o Tutor
    Ruiz Requies, InésAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2023
    Titulación
    Grado en Educación Infantil
    Abstract
    En este Trabajo de Fin de Grado pretendemos justificar la importancia de la evaluación en Educación Infantil y las diversas técnicas para llevarlo a cabo, centrándose en el scape room como técnica innovadora. Por tanto, se presentan los aspectos relacionados con la evaluación y las técnicas empleadas, terminando focalizándonos en la definición de scape room, sus características y su empleo en las aulas de Educación Infantil. Este trabajo no solo abarca un apartado teórico, sino que, se ha diseñado una propuesta de evaluación basada en el scape room con el fin de corroborar todo lo mencionado anteriormente y observar los beneficios de esta técnica. Esta propuesta llamada “Buscando la estrella de Nunca Jamás”, parte de las necesidades de los alumnos y pretende evaluar aspectos lógico-matemáticos y de lectoescritura
     
    The aim of this Final Degree Project is to justify the importance of evaluation in Early Childhood Education and its different techniques, focusing on the scape room as an innovative technique. Therefore, aspects related to evaluation and its techniques are presented, focusing on the scape room, its characteristics and its use in Early Childhood Education classrooms. This work is not only theoretical, but an evaluation proposal has been designed based on the scape room, in order to observe the benefits of this technique. This proposal is called "Looking for the Neverland Star" and is based on the needs of the pupils, with the aim of evaluating logical-mathematical and literacy aspects.
    Palabras Clave
    Educación Infantil
    Scape room
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/62098
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [31522]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G6202.pdf
    Tamaño:
    2.195Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10