• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/62181

    Título
    Desarrollando habilidades de la comunicación y el lenguaje en niños con discapacidad intelectual leve
    Autor
    Cruz Cortez, Lizet Milagros
    Director o Tutor
    Lamus Molina, José FranciscoAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2023
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Abstract
    El propósito del presente Trabajo de Fin de Grado, es analizar y evaluar los beneficios de utilizar estrategias específicas para fomentar el desarrollo de las habilidades de la comunicación y el lenguaje, que es crucial para el aprendizaje, el trabajo y las relaciones sociales. Está dirigido al alumnado con discapacidad intelectual leve en un colegio ordinario. La finalidad es ofrecer una guía útil para los docentes, haciendo hincapié en el trabajo cooperativo y la inclusión como componente clave del proceso.
     
    The aim of this Bachelor's thesis is to analyze and evaluate the benefits of using specific strategies to encourage the development of communication and language skills, which are crucial for learning, working, and constructing social relationships. It is aimed at students with mild intellectual disabilities in an ordinary schools. The goal is to offer a useful guide for teachers, emphasizing cooperative work and inclusion as a key component of the process.
    Palabras Clave
    Discapacidad intelectual
    Cociente intelectual
    Audición y Lenguaje
    Departamento
    Departamento de Anatomía y Radiología
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/62181
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30977]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G6244.pdf
    Tamaño:
    1.183Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10