• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/62238

    Título
    La enseñanza del inglés a estudiantes en edades tempranas en contextos vulnerables
    Autor
    Zarzuela Martín, María
    Director o Tutor
    Barranco Izquierdo, NataliaAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2023
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Abstract
    Este trabajo de fin de grado habla de la importancia de adquirir una lengua extrajera a edades tempranas. La primera parte se dedica a aspectos teóricos en los que se indaga sobre la importancia de la adquisición de la lengua extranjera. También se alude a la desmotivación del alumnado de zonas vulnerables hacia la lengua extranjera y se proponen métodos y estrategias que contribuyan a mejorar dicha motivación, tales como el TPR y la gamificación y la realización de diferentes actividades que implementa técnicas vinculadas con el juego.
     
    This final project deals with the importance of acquiring a foreign language at an early age. The first part is devoted to theoretical aspects in which the importance of foreign language acquisition is explored. It also refers to the demotivation of students from vulnerable areas towards foreign language and proposes methods and strategies that contribute to improve this motivation, such as TPR and gamification and the implementation of different activities that implement techniques linked to the game.
    Palabras Clave
    Lengua extranjera
    Adquisición
    Edades tempranas
    Metodologías activas
    Departamento
    Departamento de Didáctica de la Lengua y Literatura
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/62238
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30857]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G6371.pdf
    Tamaño:
    2.930Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10