• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/62270

    Título
    El tratamiento escolar de las necesidades educativas especiales en el Departamento de Sucre (República de Colombia)
    Autor
    José Campos, Alicia
    Director o Tutor
    Foces Gil, Jaime AntonioAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2023
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Abstract
    El presente trabajo trata de dar visibilidad e informar sobre el tratamiento de las necesidades educativas especiales en el departamento de Sucre, República de Colombia. Para ello se han tenido en cuenta los principales hitos de la historia de Colombia, tanto a nivel social y político, como desde el campo de la educación, tanto en general como con respecto al tratamiento escolar de la discapacidad. Para describir Sucre se contextualiza su situación geográfica, así como su política, su economía, y su población, hasta llegar a la descripción de la educación de las personas con discapacidad en el Departamento. Se analiza el concepto de “estrato social”, que es un elemento fundamental para entender la desigualdad social y educativa de la República de Colombia.
     
    This work tries to give visibility and inform about the treatment of special educational needs in the department of Sucre, Republic of Colombia. For this, the main milestones of the history of Colombia have been taken into account, both social and political, and from the field of education, both in general and with respect to the school treatment of disability. To describe Sucre, its geographical situation is contextualized, as well as its policy, its economy, and its population, until it reaches the description of the education of people with disabilities in the department. The concept of "social stratum" is analyzed, which is a fundamental element to understand the social and educational inequality of the Republic of Colombia.
    Palabras Clave
    Necesidades educativas especiales
    Colombia
    Desigualdad
    Departamento
    Departamento de Pedagogía
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/62270
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30971]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G6290.pdf
    Tamaño:
    1.121Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10