• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/62295

    Título
    Propuesta de intervención educativa a través de la equinoterapia en niños con TEA para mejorar su autonomía personal y socialización
    Autor
    Sancho Cambeses, Lidia
    Director o Tutor
    Fernández García, José AntonioAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2023
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Abstract
    La equinoterapia, un campo de estudio desconocido en el ámbito educativo, pero de gran utilidad, el cual se pretende plasmar en el presente trabajo a través de una propuesta de intervención en alumnado con trastorno del espectro autista en edades comprendidas entre los seis y doce años. Tras la realización de una fundamentación teoría se realiza un programa de intervención con el objetivo de mejorar la autonomía personal y las habilidades de socialización en alumnado con autismo.
     
    Equine therapy, a field of study unknown in the educational field, but very useful, which is intended to be reflected in the present work through a proposal for intervention in students with autism spectrum disorder between the ages of six and twelve. . After carrying out a theoretical foundation, an intervention program is carried out with the aim of improving personal autonomy and socialization skills in students with autism.
    Palabras Clave
    Equinoterapia
    Terapias Asistidas con Caballos (T.A.C)
    Trastorno del Espectro Autista (TEA)
    Departamento
    Departamento de Psicología
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/62295
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30857]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G6354.pdf
    Tamaño:
    4.318Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10