• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Navegar

    Todo o repositórioComunidadesPor data do documentoAutoresAssuntosTítulos

    Minha conta

    Entrar

    Estatística

    Ver as estatísticas de uso

    Compartir

    Ver item 
    •   Página inicial
    • PRODUÇÃO CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Organización de Empresas y Comercialización e Investigación de Mercados
    • DEP53 - Artículos de revista
    • Ver item
    •   Página inicial
    • PRODUÇÃO CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Organización de Empresas y Comercialización e Investigación de Mercados
    • DEP53 - Artículos de revista
    • Ver item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/62362

    Título
    Building the First Business Relationships: Incubatees in University Business Incubators (UBIs)
    Autor
    Redondo Carretero, MaríaAutoridad UVA Orcid
    Camarero Izquierdo, María CarmenAutoridad UVA Orcid
    Año del Documento
    2022
    Editorial
    De Gruyter
    Descripción
    Producción Científica
    Documento Fuente
    Entrepreneurship Research Journal, vol. 12, n. 4, p.597-627
    Resumo
    University Business Incubators (UBIs) are ideal spaces for supporting and developing novice entrepreneurs and their businesses. In the current study, we explore whether such incubators can also be considered an ideal space for building dyadic relationships between incubatees based on trust and knowledge exchange, and whether this can encourage commitment in the relationship. To this end, we propose that the perception of shared values from the academic world may foster such trust. Furthermore, perceiving there may be supplementary and complementary resources encourages the exchange of knowledge, the specific resource on which UBI businesses are based. At the same time, empathy between academic incubatees leads to relational commitment being reinforced.
    Materias (normalizadas)
    Emprendedores
    Materias Unesco
    5311 Organización y Dirección de Empresas
    Palabras Clave
    business-to-business relationships
    Incubators
    Exchange of knowledge
    Trust
    Commitment
    ISSN
    2157-5665
    Revisión por pares
    SI
    DOI
    10.1515/erj-2018-0259
    Patrocinador
    Junta de Castilla y León (Project VA112P17)
    Ministerio de Economía, Industria y Competitividad (Project ECO217-86628-P)
    Version del Editor
    https://www.degruyter.com/document/doi/10.1515/erj-2018-0259/html
    Propietario de los Derechos
    © De Gruyter
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/62362
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP53 - Artículos de revista [97]
    Mostrar registro completo
    Arquivos deste item
    Nombre:
    Building_the_ Fist_ Business.pdf
    Tamaño:
    693.4Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExceto quando indicado o contrário, a licença deste item é descrito como Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10