• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/62429

    Título
    Minorías invisibles: las bandas latinas en España
    Autor
    Erla Puértolas, Raquel
    Director o Tutor
    Callejo González, José JavierAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2023
    Titulación
    Grado en Educación Social
    Abstract
    Las bandas juveniles son aún un fenómeno desconocido. Alrededor de ellas se ha tejido una red de prejuicios y miedo que los mantienen al margen de la sociedad. Más allá de las acciones violentas que son visibilizadas por los medios de comunicación es posible conocer otros factores que intervienen en el comportamiento de estos jóvenes, como una baja autoestima o una personalidad no conformada. La intervención socioeducativa con ellos es inexistente, se reduce a acciones punitivas y de castigo. Acompañar a estas personas en su reeducación y orientación personal es imprescindible para tratar la raíz de este problema social y, para ello, se proponen nuevos modelos educativos que trabajen en la integración de estas personas siempre desde la mirada crítica de la Educación Social.
     
    Youth gangs are still an unknown phenomenon. A network of prejudice and fear has been woven around them that keep them on the margins of society. Beyond the violent actions that are made visible by the media, it is possible to know other factors that intervene in the behavior of these young people, such as low self-esteem or a non-conforming personality. The socio-educational intervention with them is non-existent, it is reduced to punitive actions. Accompanying these people in their re-education and personal guidance is essential to deal with the root of this social problem and, for this, new educational models are proposed that work on the integration of these people, always with the critical gaze of Social Education.
    Palabras Clave
    Bandas juveniles
    Jóvenes
    Violencia
    Departamento
    Departamento de Sociología y Trabajo Social
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/62429
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30956]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G6383.pdf
    Tamaño:
    372.4Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10