• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Máster UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Máster UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/62623

    Título
    Formación socioemocional de los docentes de secundaria
    Autor
    García Cuende, Cynthia
    Director o Tutor
    Carbonero Martín, Miguel ÁngelAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2023
    Titulación
    Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas
    Abstract
    El objetivo del presente trabajo es ayudar a los profesores de secundaria a mejorar y a desarrollar las habilidades socioemocionales necesarias para enfrentar de manera efectiva una variedad de problemas relacionados con el trabajo en un entorno educativo mediante el uso de métodos de aprendizaje activo, didácticos y respaldados científicamente. Para ello, se realizará una evaluación piloto desde el departamento de orientación del IES para evaluar las competencias socio emocionales de los docentes del IES, mediante el Cuestionario de Desarrollo Emocional (QDE-GROP-A35), el UWES y el Cuestionario de clima del aula. Posteriormente se impartirá desde el departamento de orientación del IES un programa de intervención en formación de competencias socioemocionales de 17 sesiones.
     
    The objective of this paper is to help secondary school teachers to improve and develop the social-emotional skills necessary to effectively deal with a variety of work-related problems in an educational setting through the use of scientifically supported, didactic, and active learning methods. For this, a pilot evaluation will be carried out from the IES guidance department to assess the socio-emotional competencies of IES teachers, through the Emotional Development Questionnaire (QDE-GROP-A35), the UWES and the Classroom Climate Questionnaire. Subsequently, a 17-session training intervention program for socio-emotional skills will be taught from the IES guidance department.
    Palabras Clave
    Formación docente
    Inteligencia emocional
    Educación emocional
    Departamento
    Departamento de Psicología
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/62623
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Máster UVa [7033]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFM-G1786.pdf
    Tamaño:
    1.733Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10