• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/63014

    Título
    Teaching spanish as a foreign language through gamification in senior infants in Ireland
    Otros títulos
    Enseñando español como lengua extranjera a través de la gamificación en 5-7 años en Irlanda
    Autor
    Jiménez Jiménez, Cristina
    Director o Tutor
    Díez González, Ana IsabelAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación de PalenciaAutoridad UVA
    Año del Documento
    2023
    Titulación
    Grado en Educación Infantil
    Abstract
    Gamification is gaining special place in the educational field; it is the use of game elements in a non-game context in order to motivate and engage learners to achieve more robust learning. The following work includes research on gamification in the educational context and in foreign language teaching. A gamification proposal has been developed for the Senior Infants classroom, in a school located in Sligo, Ireland, where the foreign language to be introduced is Spanish. The theme of the project was zoo animals, where a zookeeper asked the class to help him find the animals that were lost. By completing missions such as puzzles, reports, or quizzes, these animals appeared and filled in all the missing spaces in the zoo. The main objective of this proposal was to improve classroom relations and teamwork in a different and attractive way for them.
     
    La gamificación está cobrando un lugar importante en el ámbito educativo. Se trata del empleo de elementos del juego en un contexto no lúdico con el fin de motivar y atraer al alumnado consiguiendo un aprendizaje más sólido. El siguiente trabajo incluye una investigación sobre la gamificación en el contexto educativo y en la enseñanza de lenguas extranjeras. Se ha desarrollado una propuesta de gamificación para el aula de infantil, en un centro situado en Sligo, Irlanda, donde la lengua extranjera a introducir ha sido el español. La temática del proyecto son los animales del zoo, donde un cuidador de zoo ha pedido ayuda a la clase para encontrar los animales que se habían perdido. A través de completar misiones como puzles, informes o concursos estos animales han aparecido completando todos los espacios que faltaban en el zoo. El objetivo de esta propuesta ha sido, principalmente, mejorar las relaciones del aula y el trabajo en equipo de una manera diferente y atractiva para ellos.
    Materias Unesco
    5701.11 Enseñanza de Lenguas
    5801.07 Métodos Pedagógicos
    Palabras Clave
    Gamification
    Foreign language
    Motivation
    Learning
    Cooperation
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/63014
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30870]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-L3598.pdf
    Tamaño:
    1.810Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10