• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Máster UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Máster UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/63050

    Título
    El montaje de teatro musical como herramienta de educación transversal
    Autor
    Campuzano López, Juan Manuel
    Director o Tutor
    Martín García, María EstherAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Escuela de Ingeniería Informática de ValladolidAutoridad UVA
    Año del Documento
    2023
    Titulación
    Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas
    Abstract
    Los procesos educativos vinculados al teatro no son una novedad y está claramente demostrada su efectividad. ¿Pero qué pasa cuando la obra teatral no es solo el objetivo sino también la herramienta de aprendizaje? Este Trabajo Fin de Máster busca la creación de un proceso educativo que dé como resultado un montaje de teatro, siendo todos los procedimientos que este necesita para verse completo (aspectos técnicos, artísticos y culturales) una forma de aproximación diferente a los contenidos y competencias del currículo de los alumnos. Todo este trabajo, a sabiendas de que puede resultar abrumador, acaba resumido en una propuesta de actividades que engloba a todas las asignaturas y niveles de la ESO, así como en una extensión del proyecto al Bachillerato y la Formación Profesional. Todo esto se basa en la búsqueda de un proceso educativo innovador y que afiance no solo los conceptos, sino también actitudes y aptitudes positivas e inclusivas.
     
    Educational processes linked to theater are not new, and their effectiveness is widely demonstrated. But what happens when the theatrical play is not only the main goal but also the learning tool? This Master Thesis seeks to create an educational process that results in a theater production, in which all the procedures it requires to be completed (technical, artistic, and cultural aspects) are solved using different school tasks related to the content and competences of the student curriculum. All of this work, which can be overwhelming, is summarised in a proposal of activities that involve every subject and level of secondary education. In addition, there is a proposal that extends this project to high school and vocational training. The goal of all of this is to pursue an innovative educational process that strengthens not only the concepts but also positive and inclusive attitudes and skills.
    Palabras Clave
    Teatro musical
    Educación transversal
    Educación Secundaria Obligatoria
    Departamento
    Departamento de Física de la Materia Condensada, Cristalografía y Mineralogía
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/63050
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Máster UVa [7039]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFM-G1807.pdf
    Tamaño:
    2.965Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10