• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Navegar

    Todo o repositórioComunidadesPor data do documentoAutoresAssuntosTítulos

    Minha conta

    Entrar

    Estatística

    Ver as estatísticas de uso

    Compartir

    Ver item 
    •   Página inicial
    • PRODUÇÃO CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Filosofía (Filosofía,Lógica y Filosofía de la Ciencia, Teoría e Historia de la Educación, Filosofía Moral, Estética ...)
    • DEP28 - Artículos de revista
    • Ver item
    •   Página inicial
    • PRODUÇÃO CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Filosofía (Filosofía,Lógica y Filosofía de la Ciencia, Teoría e Historia de la Educación, Filosofía Moral, Estética ...)
    • DEP28 - Artículos de revista
    • Ver item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/63947

    Título
    Mary’s transparent beauty in St. Bernard’s aesthetics
    Autor
    Pradier Sebastián, AdriánAutoridad UVA
    Año del Documento
    2023
    Editorial
    MDPI
    Descripción
    Producción Científica
    Documento Fuente
    Religions, 2023, Vol. 14, Nº. 4, 471
    Resumo
    The subject of the beauty of the Virgin Mary was a delicate one in medieval aesthetic thought. Halfway between the sacred and the profane, the theological and the anthropological, the question of Mary’s beauty opened up a strictly material dimension of appreciation that could generate problems related to decorum. However, the progressive humanization of Marian images from the thirteenth century onwards invites us to wonder if there was not, after all, a way to balance or, better, to sublimate the immaterial beauty of Mary, Mother of God, and material beauty of Mary, the young virgin of Nazareth. Taking as our leitmotiv a fictional scene from Umberto Eco’s novel The Name of the Rose, we will analyze St. Bernard’s position on this issue, because he was particularly influential on this matter in his own time and later, since his work brings together not only Marian concerns of deep theological depth, but also aesthetic questions that can contribute to clarifying this question.
    Materias (normalizadas)
    Bernard, of Clairvaux, Saint, 1090 or 1091-1153
    Bernardo, Santo - Crítica e interpretación
    Theologians - France
    Philosophy & Religion
    Mariology
    Mariologia
    María, Santa Virgen
    Aesthetics
    Estética
    Literature - Aesthetics
    Arts - Philosophy
    Aesthetics, Medieval
    Estética medieval
    Medieval Philosophy
    Filosofia medieval
    Materias Unesco
    72 Filosofía
    5101.10 Religión
    ISSN
    2077-1444
    Revisión por pares
    SI
    DOI
    10.3390/rel14040471
    Version del Editor
    https://www.mdpi.com/2077-1444/14/4/471
    Propietario de los Derechos
    © 2023 The authors
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/63947
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP28 - Artículos de revista [85]
    Mostrar registro completo
    Arquivos deste item
    Nombre:
    Mary’s-Transparent-Beauty.pdf
    Tamaño:
    690.9Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir
    Atribución 4.0 InternacionalExceto quando indicado o contrário, a licença deste item é descrito como Atribución 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10