• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Parcourir

    Tout UVaDOCCommunautésPar date de publicationAuteursSujetsTitres

    Mon compte

    Ouvrir une session

    Statistiques

    Statistiques d'usage de visualisation

    Compartir

    Voir le document 
    •   Accueil de UVaDOC
    • PUBLICATIONS DE L' UNIVERSITÉ
    • Revistas de la UVa
    • Ágora para la educación física y el deporte
    • Ágora para la educación física y el deporte - 2023 - Vol. 25
    • Voir le document
    •   Accueil de UVaDOC
    • PUBLICATIONS DE L' UNIVERSITÉ
    • Revistas de la UVa
    • Ágora para la educación física y el deporte
    • Ágora para la educación física y el deporte - 2023 - Vol. 25
    • Voir le document
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/63959

    Título
    Percepciones de los estudiantes universitarios de Ciencias del Deporte relacionadas con el uso de debates y e-portafolios como estrategias de aprendizaje centradas en el estudiante
    Autor
    Guijarro Romero, SantiagoAutoridad UVA Orcid
    Amaral da Cunha, Mariana
    Araújo, Rui
    Marcelino, Rui
    Editor
    Ediciones Universidad de ValladolidAutoridad UVA
    Año del Documento
    2023
    Documento Fuente
    Ágora para la Educación Física y el Deporte; Núm. 25 (2023) pags. 117-139
    Résumé
    This study analyzed Sports Science Degree university students’ perceptions about the use of debates and e-portfolio as student-centered learning strategies. The study involved 426 students from the third and last year of the program (23% females; mean age = 20.6 ± 1.1). A questionnaire was used to collect data, and thematic analysis revealed four positive (active learning, information exchange, innovation, and skills development) and three negative (ignorance of methodology, lack of interest/distraction, and extra work) themes related to these strategies. Despite some negative perceptions, students highlighted the positive aspects of these methods, indicating that incorporating them can improve learning outcomes.
    ISSN
    1989-7200
    DOI
    10.24197/aefd.25.2023.117-139
    Version del Editor
    http://revistas.uva.es/index.php/agora/article/view/8114
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/63959
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • Ágora para la educación física y el deporte - 2023 - Vol. 25 [8]
    Afficher la notice complète
    Fichier(s) constituant ce document
    Nombre:
    revistas_uva_es__agora_article_view_8114_5753.pdf
    Tamaño:
    481.1Ko
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Voir/Ouvrir
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcepté là où spécifié autrement, la license de ce document est décrite en tant que Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10