• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/64256

    Título
    “old tales to keep the void from pouring in”: Screen Memories in Samuel Beckett’s Works
    Autor
    García Arias, Aroa
    Director o Tutor
    Carrera de la Red, María JoséAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y LetrasAutoridad UVA
    Año del Documento
    2023
    Titulación
    Grado en Estudios Ingleses
    Abstract
    According to Freud, ‘screen memories’ are those memories from childhood that have been distorted and hide a trauma that the ‘ego’ has not been capable of accepting yet. This B. A. Thesis aims to analyze how the Irish author Samuel Beckett uses screen memories as a literary device in different ways in his narrative works From an Abandoned Work and Company and in his plays Krapp’s Last Tape and That Time. In addition, this dissertation shows that the content from those screen memories was often based on Beckett’s own life experiences regarding the relationship with his parents and their deaths, his unappreciated sensitivity and his fear of parenthood.
     
    Sigmund Freud acuñó el término ‘recuerdos encubridores’ para referirse a aquellos recuerdos de la infancia que han sido distorsionados y ocultan un trauma que el ‘ego’ no ha sido capaz de aceptar. Este TFG analiza cómo el autor irlandés Samuel Beckett utiliza los recuerdos encubridores como recurso literario en sus obras en prosa From an Abandoned Work y Company y en sus piezas teatrales Krapp’s Last Tape y That Time. Además, también pretende mostrar que el contenido de esos recuerdos encubridores está a menudo inspirado en las vivencias personales del autor en cuanto a la relación con sus padres y sus respectivos fallecimientos, su ignorada sensibilidad y su miedo a la paternidad.
    Materias Unesco
    5701.11 Enseñanza de Lenguas
    Palabras Clave
    Screen memories
    Sigmund Freud
    Samuel Beckett
    Trauma
    Recuerdos encubridores
    Departamento
    Departamento de Filología Inglesa
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/64256
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30856]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG_F_2023_072.pdf
    Tamaño:
    351.8Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10