• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo UVaDOCComunidadesPor fecha de publicaciónAutoresMateriasTítulos

    Mi cuenta

    Acceder

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Ver ítem 
    •   UVaDOC Principal
    • PRODUCCIÓN CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Sociología y Trabajo Social
    • DEP68 - Artículos de revista
    • Ver ítem
    •   UVaDOC Principal
    • PRODUCCIÓN CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Sociología y Trabajo Social
    • DEP68 - Artículos de revista
    • Ver ítem
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/64475

    Título
    From the books to the screens, to the memes and beyond: Fans’ notions of Game of Thrones as an adaptation
    Autor
    García Rapp, Florencia Anabel
    Año del Documento
    2021
    Editorial
    Intellect
    Descripción
    Producción Científica
    Documento Fuente
    International Journal of Media & Cultural Politics, Volume 17, Issue 3, Sep 2021, p. 217 - 237
    Resumen
    Parting from the awareness that not all consumers of US media are located within the geographical and linguistic context of the United States, this article contributes to media sociology with an approximation to the fandom of transnationally popular texts. Empirical findings presented here draw from a broader qualitative study on the reception of the series Game of Thrones (GoT) by 21 viewers from Argentina, Spain and Germany. Here I build on participants’ responses to both the original novels by George R.R. Martin and the series adaptation by HBO as distinctive media texts to explore notions of authorship, adaptation and cultural legitimacy. Given the polysemic, intertextual quality of contemporary’s memetic culture, I also discuss a case of digital re-appropriation of GoT’s characters within sociopolitical discourses in Argentina.
    Palabras Clave
    fandom, media audiences, TV series, adaptation, qualitative social research, user-centred research, cultural hierarchies, quality TV
    ISSN
    1740-8296
    Revisión por pares
    SI
    DOI
    10.1386/macp_00050_1
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/64475
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/acceptedVersion
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP68 - Artículos de revista [120]
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros en el ítem
    Nombre:
    mcp.17.3.217.pdf
    Tamaño:
    832.9Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir
    Attribution 3.0 UnportedLa licencia del ítem se describe como Attribution 3.0 Unported

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10