• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Parcourir

    Tout UVaDOCCommunautésPar date de publicationAuteursSujetsTitres

    Mon compte

    Ouvrir une session

    Statistiques

    Statistiques d'usage de visualisation

    Compartir

    Voir le document 
    •   Accueil de UVaDOC
    • PUBLICATIONS SCIENTIFIQUES
    • Departamentos
    • Dpto. Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
    • DEP17 - Artículos de revista
    • Voir le document
    •   Accueil de UVaDOC
    • PUBLICATIONS SCIENTIFIQUES
    • Departamentos
    • Dpto. Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
    • DEP17 - Artículos de revista
    • Voir le document
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/65002

    Título
    La educación patrimonial en México: evaluación de la calidad del diseño de programas mediante la escala Q-Edutage
    Autor
    Fontal Merillas, OlaiaAutoridad UVA Orcid
    Sánchez Macías, Inmaculada ConcepciónAutoridad UVA
    Año del Documento
    2020
    Editorial
    FrancoAngeli
    Documento Fuente
    Cadmo, 2020, núm 2, p.94-111
    Résumé
    The study presented shows an overview of heritage education in Mexico. It starts from an analytical exploration on the development of the concept of heritage education and programmes evaluation. A mixed research method has been used, in which an analysis of a sample of 100 educational projects is carried out using the SAEPEP-OEPE method, a model developed by Span¬ish Heritage Education Observatory. This method allows the identification, among other aspects, of trends related to heritage categories, project typolo¬gies and audience selection, as well as the quality of educational designs. As a result, five programs with excellent quality in their design are obtained as well as the need to reflect on the concept of heritage, and the possibilities of increasing the impact of experiences through documentation and replication of the exercises.
    ISSN
    1122-5165
    Revisión por pares
    SI
    DOI
    10.3280/CAD2020-002008
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/65002
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/draft
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP17 - Artículos de revista [329]
    Afficher la notice complète
    Fichier(s) constituant ce document
    Nombre:
    getArticoloPDF.aspx.pdf
    Tamaño:
    265.3Ko
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Voir/Ouvrir

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10