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    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/65205

    Título
    The language of secessionist activism: Discourse and dialogue on Twitter
    Autor
    Zamora Martínez, PatriciaAutoridad UVA
    Durantez Stolle, PatriciaAutoridad UVA Orcid
    Martínez Sanz, RaquelAutoridad UVA
    Hernández-Herrarte, María
    Año del Documento
    2020
    Documento Fuente
    Catalan Journal of Communication & Cultural Studies, vol. 12, n, 1, p. 59-78
    Resumen
    Nowadays, Twitter is used by politicians to communicate directly with citizens, due to the Internet’s ability not only to inform, but to establish a dialogue and mobilize publics. The present research explores the use of Twitter as a medium of communication and debate in the rise of the Catalan independence movement. To attain this objective, the official profile of the Generalitat’s ex-president Carles Puigdemont is studied during the month before the referendum date. Through a quantitative and qualitative analysis of his tweets, it is observed if he seeks to mobilize the audience, as well as influence their opinion on the right to decide, and their voting intention. In addition, we aim to approach the response he obtains from the social audience. Based on citizens’ reactions to his tweets, the research analyses these users’ impressions; whether they support the separatist theses, and if the consequent debate entails a tone of rupture or tension.
    Revisión por pares
    SI
    DOI
    10.1386/cjcs_00014_1
    Patrocinador
    Este trabajo forma parte del proyecto de investigación: “Politainment en el entorno de la posverdad: nuevas narrativas, clickbait y gamificación” (Ref. CSO2017-84472-R), concedido por el Ministerio de Economía y Competitividad
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/65205
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP099 - Artículos de revista [363]
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros en el ítem
    Nombre:
    CJCS 12.1_Zamora-Martinez et al.pdf
    Tamaño:
    1.778Mb
    Formato:
    Adobe PDF
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